Oekraïne: Vanaf heden is het mogelijk om online een afspraak in te plannen ophalen " bewijs van verblijf" bij IND
Valt u onder de Richtlijn Tijdelijke Bescherming en staat u ingeschreven bij de gemeente? Dan kunt u een afspraak maken om een bewijs van verblijf op te halen bij de IND. Maak op deze pagina een afspraak en lees wat u kunt verwachten bij de ophaallocatie van de IND. Het online inplannen van een afspraak kan vanaf 12 juli 2022.
Afspraken kunnen niet telefonisch ingepland worden.
Lees meer informatie over het maken van een afspraak in het Oekraïens (українською) op Refugeehelp.nl. Of lees de informatie in het Russisch (русском) op Refugeehelp.nl.
Meenemen naar afspraak
Om het bewijs van verblijf op te halen moet u de volgende documenten meenemen naar de afspraak:
- Een geldig paspoort, identiteitskaart of verklaring van de Oekraïense ambassade. Hebt u kinderen zonder identiteitsbewijs en staan ze niet in uw paspoort? Neem dan hun geboorteakte mee.
- Een Oekraïense verblijfsvergunning die geldig was op 23 februari 2022 (alleen als u niet-Oekraïens bent).
- Uw burgerservicenummer (BSN). Dit nummer hebt u gekregen bij uw inschrijving bij de gemeente.
- De afspraakcode. Deze code krijgt u te zien als u de afspraak hebt gemaakt. Het is ook mogelijk om deze code via sms te ontvangen. U kunt deze afspraakcode maar een keer gebruiken.
Kijk voor meer en volledige informatie op de website van de IND.
Let op! Het is op het moment erg druk waardoor het afsprakensysteem van de IND overbelast is. Probeer het dan op een later moment nog een keer.