Post | augustus 2024 | Vrijwilligersverhalen en nieuwsberichten | 3 min lezen

Werken bij Wijzer in Vrijwillige Inzet? Dat kan als content creator!

vacature communicatiemedewerker

Wil jij jouw creatieve en innovatieve communicatie skills inzetten om vrijwilligerswerk in Stichtse Vecht te promoten en mensen te inspireren om mee te doen?  En ben je tijdelijk voor 32 uur per week beschikbaar en vanaf 1 januari 2025 16 uur?


Lees dan verder!


Wijzer in Vrijwillige inzet is een onderdeel van MOmenz, een innoverende organisatie volop in beweging. MOmenz ziet een veerkrachtige samenleving voor zich waaraan iedereen naar vermogen bijdraagt. Dit vormt een vangnet voor hen die vanwege sociaal maatschappelijke problemen of om andere redenen aan (positieve) gezondheid kunnen winnen. Zo helpt de samenleving om mogelijk zwaardere zorg te voorkomen. Kwaliteit van leven en kwaliteit van samenleving gaan hierbij samen. Ook vrijwilligerswerk draagt hieraan bij. Het is voor iedereen belangrijk om zinvol bezig te zijn, nuttig te voelen en om onderdeel te zijn van een groter geheel.


Wat ga je doen? 

Als Communicatiemedewerker – Content & Community Creator bij Wijzer in Vrijwillige Inzet ondersteun je bij de communicatie van dit onderdeel van MOmenz. Samen met een enthousiast team van maatschappelijk makelaars en de coördinator draag je bij aan een sterke, zichtbare en effectieve communicatie.  


Jouw taken zijn veelzijdig: 

  • Verbeteren van zichtbaarheid en vindbaarheid: Optimaliseren van de websitecontent en -indeling, SEO toevoegen, en Engelse vertaling verzorgen. 
  • Websitebeheer: Maandelijks checken van dead links en het maken van instructievideo’s voor platformgebruik. 
  • Data-analyse: Acties uitvoeren op basis van periodieke analyse van platformdata en proactief communiceren. Denk hierbij aan het aantal bezoekers, gebruikers, organisaties, vacatures, activiteiten, en aanmeldingen.  
  • Social mediaplanning: Opstellen en uitvoeren van een social mediaplan, rekening houdend met speciale dagen en actualiteiten. 
  • Nieuwsbrieven: Schrijven, verzenden en analyseren van nieuwsbrieven. 
  • Bloggen en vloggen: Schrijven van inspirerende blogs/vlogs over vrijwilligerswerk en bijzondere projecten. 
  • Toolkits: Samen met maatschappelijk makelaars toolkits ontwikkelen voor organisaties en vrijwilligers. 
  • Evaluatie: Monitoren van wat de effecten zijn van jouw communicatie en daarop nodige aanpassingen doen.


Wie ben jij? 

  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding in Communicatie, Marketing, of een vergelijkbare richting.  
  • Je hebt ervaring in communicatie, bij voorkeur binnen de non-profit sector. 
  • Je hebt aantoonbare ervaring met SEO, websitebeheer, contentcreatie en social media. 
  • Digitaal vaardig (waardoor jij met onze website en app aan de slag kan). 
  • Je bent analytisch en of leergierig om onder begeleiding je analytische vaardigheden te ontwikkelen zodat je data kunt omzetten in effectieve communicatieacties. 
  • Een proactieve en creatieve instelling, met oog voor detail en hebt een vlotte pen.  
  • Een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling, is erg belangrijk. 
  • Je hebt affiniteit met vrijwilligerswerk en maatschappelijke betrokkenheid. 


Waarom jij bij ons wilt werken! 


Onze eigen wijze: Denk daarbij aan de hedendaagse en innovatieve organisatie waarin je zelf bepaalt hoe je de balans vindt tussen privé en werk. Waarin je je eigen ondernemerschap kwijt kunt, er plaats is voor jouw ideeën en de prestatie meer telt dan het volmaken van je uren/contract. Je kunt zelf je roosters invullen, al werk je op zondagavond. Jij bepaalt samen met jouw collega’s hoe jij het beste biedt aan de inwoners.

Er toe doen: Een organisatie die methoden ontwikkelt, een eigen mijn-omgeving heeft en technologie toepast en AI niet schuwt. Bij MOmenz werk je met collega’s die je waarderen om jouw deskundigheid en hoe jij met jouw kennis en vaardigheden een schakel vormt in de waarde-creaties

Perspectief nemen: elke inwoner heeft een eigen verhaal. Wij zijn oprecht nieuwsgierig naar dat verhaal omdat we ons willen kunnen verplaatsen in de mensen die wij coachen. Als collega’s kijken we ook naar elkaar om, nemen we perspectief en reiken we elkaar de hand als dat nodig is.


En verder:

  • De kans om een positieve impact te maken in de gemeente Stichtse Vecht. 
  • Een warm team van betrokken collega’s, gezamenlijke lunch en lunchwandelingen. 
  • In 1e instantie betreft het een tijdelijk contract met kans op verlenging en zelfs een vast contract. (32 uur per week en vanaf 1-1-2025 16 uur per week)
  • Een arbeidsovereenkomst conform de CAO Sociaal Werk schaal 5-6 afhankelijk van ervaring en opleidingsniveau onderhandeling mogelijk. 
  • Individueel Keuze Budget (IKB) en Loop Baan Budget (LBB) CAO Sociaal Werk. 
  • Pensioenopbouw via Zorg en Welzijn (PFZW). 
  • Telefoon en laptop. 
  • Reiskostenvergoeding. 



Interesse? 

Ben jij de Communicatiemedewerker – Content & Community Creator die ons team komt versterken? Dan kan jij jouw reactie vóór 18 september sturen naar Johanna Veenstra via [email protected]. Heb je nog vragen? Ook dan kan je altijd een e-mail sturen. Bekijk vrijwilligersstichtsevecht.nl en momenz.nl voor meer informatie over onze organisatie.

Deel blogpost